Det är bara därför jag gillar l.w.

Det är för att det är det enda som får mig att vara nära honom
utan att allting ska gå åt helvete. För jag vet att L.Ws ord har
surrat igenom hans huvud och jag vet att han har sjungit på
samma kraftfulla meningar. Till dom låtarna kan jag skratta och
gråta mycket lättare till än några andra låtar över huvud taget.
Och ännu en gång skriver jag om han i bloggen. Bara för att han är han.

Det känns som att all vår historia på något sätt finns nerskriven
i alla dessa låtar. Det fortsätter mig att gå de dagar du inte är
bredvid mig. För jag vet att du inte alltid kommer vara det.

Vi båda har nog fått det bevisat. Detta är inte första gången.
Inte heller den andra, tredje eller fjärde. Jag håller inte ens räkningen
längre. Jag hoppas bara att jag har turen att vi ska hitta tillbaka
igen. Men vi lyckas alltid vara på olika nivåer och dessa känslor
som på nåt sätt aldrig försvinner gör aldrig saken bättre; fastän
de kanske borde det. Men vi har aldrig följt normerna, det har
varit något unikt genom alla dessa år. Men jag vet inte hur många
fler gånger jag kan ta för givet att "vi kommer hitta tillbaka till
varandra igen
", jag vet faktiskt inte. Och det är nog det som vi
under alla dessa år har varit bäst på; Att inte veta.


Gick bara igenom de första låtarna, redan där hade jag tusen
rader som sätter sig rakt i hjärtat. De som fyller ut tomrummet
en aning. Och jag njuter av att inte allt är borta. Inte för mig iaf.

"Varje stund, var minut, var sekund, Samma konstiga beslut.
Det blir fel, slår bakut, allt går snett. Men det tar aldrig riktigt slut.
Det skulle aldrig ha gått, när vi stått på så olika ställen i livet,
men tiden gav oss lite grann ändå.
Men en fjäril flyger mellan oss ibland. Vi kallar den lycka, den är svår att fånga,
den vill slita och rycka som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst.
Men ändå, vi ses igen vi två.
Det är en underlig plats, där vi satts på så olika prov med varandra,
två världar ska krocka varje gång vi ses. Vi kan kalla oss kära,
det är svårt att säga, men vi vill vara nära som vilka kära som helst,
vilka världar som helst. Eller hur, det måste va nåt strul."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0